Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

jernbanefilosofiske tanker 2, kulturhistorie mm

af Steff, 2/1 2011, 15:25 (4856 dage siden) @ Svend

Godaften Svend!

RESPEKT, hedder det vist på absolut nydansk. Tager hatten af, fordi du virkelig har GJORT noget for at bevare dette eller hint.
Det ER surt, at noget, der er afleveret i Od, pludselig befinder sig på skrotstadiet. Det var vel ikke det man lige håbede på.
Ikke fordi jeg SKAL tage museet i forsvar, men jeg må desværre også konstatere, at der havner menge ting ved bagindgangen, gamle signalarme, ting fra meldeklokker, krandele o.s.v. som bare er blevet afsendt til Od. Men HVEM skal tage sig af det? Og der er jo ikke plads til fornuftig opbevaring altid. Det er jo ingen hemmelighed, at der mangler arbejdskraft p.g.a. besparelser og indskrænkninger og at der absolut kun er lige det fornødne antal ansatte, der er til at holde butikken DAGLIGT kørende. Og det er jo ikke alt man kan "købe ude i byen" af arbejdskraft, der ved, hvordan ting skal handles.
Jeg ved ikke lige helt hvad der skal på plads på den nye balkon, men det skulle jo bl.a. være det signaltekniske, men lige hvad ved jeg ikke.
Men det kunne jo være, der var noge frivillige "signalgaster", altså gamle DSB´er eller andre med viden og erfaring, der kunne tilbyde sin hjælp?

Men, som sagt, tager hatten af dine for dine anstrængelser og derved også en absolut forståelse for også de lidt negative bemærkninger.

--
Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak