Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Orientekspressen i København 9.-10. og 13.-14. april 2013 (Generelt)

af Steff, 9/4 2013, 15:45 (4034 dage siden) @ Jesper Andersen

Kære Jesper med helt sikkert flere!

Jeg kan ikke give dig et svar, da jeg simpelthen ikke ved det - tro mig. Det eneste jeg har forholdt mig til var, at man har henholdt sig til de givne bestemmelser vedr. behandling af tjenstlige dokumenter. Og derfor vil det i praksis også sige, at det er for de personer - i princippet - med et tjenstligt behov, der må se dem og ikke andre, uanset hvad udeforstående så ønsker, tænker, vil og derfor efterfølgende bliver sure og fornærmet.
Hvordan reglerne er i andre lande ved jeg ikke.
Men selvom der er regler vedr. dokumentbehandling og need to know, er der alligevel nogen ansatte der bryder dem. Om de brydes af uvidenhed tror jeg ikke, for det bliver jo indlært og nogen gange indskærpet. Men vi ved jo at flere ser stort på love og bestemmelser og fortolker dem selv så det passer på deres tarv og behov. Men uanset hvad, så længe der er en bestemmelser, er det ganske simpelt ikke tilladt og kan i væste fald ende med en sag og i grove tilfælde afsked. Og det er ligegyldigt om man releaser det hele på en gang, eller giver en lille bid ad gangen, når der spørges på nettet om dette eller hint.
Men ønsker man det ændret, kan man jo stille forslag til en ændring med en vel underbygget årsag. DET er vel den demokratiske måde at gøre det på, ikke?

Fortsat god eftermiddag og fotografering med videre, håber I alle får nogle gode billeder.

Steff

--
Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak