Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Orientekspressen retur - køreplanen gennem Danmark (Generelt)

af Svend Jensen, 11/4 2013, 14:41 (4004 dage siden) @ Dennis Lyng Desezar

Jeg synes da det er fint, at I overholder Jeres aftaler med kunden, men det er stadig svært at forstå, at resten af landenes togselskaber har fået lov til (eller i hvert fald gjort det uden videre) at offentliggøre disse superhemmelige oplysninger, når DSB eller BDK så ikke kan. Det tyder for mig at se på, at der findes folk i disse selskaber, der bare synes det er superfedt, når noget er hemmeligt!

Jeg kan godt forstå, at det måske ikke ligefrem skal lyse ud af en eventuel offentliggørelse, at den kommer direkte fra DSB eller BDK, men heldigvis har man mulighed for, bl.a. gennem dette forum, at offentliggøre de oplysninger fuldstændig anonymt, kunden ville aldrig nogensinde kunne se, hvor oplysningerne kom fra. Hvis det kriblede nok ville oplysningerne også komme ud (og det gør de jo også i et vist omfang), især fordi det er så åbenlyst tåbeligt, at de skal hemmeligholdes, hvilket alle andre togselskaber tilsyneladende også har indset.

Jeg skal være den første til at indrømme, at jeg selfølgelig er dybt misundelig på dig over, at du har fået tjansen, men så må du også indrømme, at hele denne misere er en lille smule barnagtigt håndteret fra DSB og BDK! Måske er jeg den eneste, men jeg ser helt klart billedet for mig på de forskellige tjenestesteder: Det er VORES køreplan og den er hemmelig! Nok mest fordi jeg selv ville have tænkt sådan. :)

Håber, at eventuelle svar til dette indlæg holdes i en venlig tone, som jeg har gjort, og at ordet uvidenhed ikke nævnes (den har vi hørt på så mange gange før, og det er jo dybest set ikke det, der er kernen).

Budskab: Sæt nu gang i toginteressen i Danmark, del nu de oplysninger og lad os allesammen komme ud og se på tog. Toget er langt mindre populært i Danmark end det er i Tyskland og andre lande. Hvorfor mon? Man kan ikke interessere sig for noget der holdes hemmeligt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak