Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Orientekspressen retur - om kommunikation og hemmeligheder 2 (Generelt)

af Hans-Henrik Landsvig ⌂, Amagerbro, 12/4 2013, 12:17 (4030 dage siden) @ Tommy Nilsson


Det var den forumdeltager, der havde skrevet indlægget med køreplanen, der bad mig slette det igen.

Okay - så er det fint med mig, selv om det selvfølgelig var irriterende for os, der ikke nåede at printe tiderne ud inden. Men de dukkede jo hurtigt op igen. Tak for det.

Og nu, hvor proppen er af flasken, kan jeg da berette fra den historiske afdeling, at DSB ikke altid har været så ømme over særtogsanmeldelserne - end ikke under den kolde krig, hvor der ellers var masser af hemmelighedskræmmeri i dette kongerige.

I de glade 60ere hang særtogsanmeldelserne frit fremme i et glasskab på perronen i Odense til stor nytte for en teenageknægt som undertegnede.

Det var sådan, jeg opdagede, at den splinternye 1401 skulle på sine første prøveture i Danmark mellem Århus og Nyborg.

Jeg siger jer, at det var en oplevelse at se (og høre) det helt ny og anderledes lokomotiv en stille sommeraften med den længste togstamme, jeg til dato har oplevet i Danmark.

Og spøjst at tænke på, hvordan selvsamme maskines aktiviteter forsøges håndteret i dag af visse kræfter i DSB...

Med venlig hilsen

Hans-Henrik Landsvig


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
ContecRailDSB MH313

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak