Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Orientekspressen retur - om kommunikation og hemmeligheder 2 (Generelt)

af Hans-Henrik Landsvig ⌂, Amagerbro, 12/4 2013, 13:49 (4024 dage siden) @ Steff

Troede faktisk at alt dette omkring VSOE var et afsluttet kapitel. Men når nu den journalistiske side skal udbredes til al folket (den 4. søjle i den anderkendte 3-deling af magten vi har herhjemme)

Ja, ja Steffen…

Du har jo tidligere - http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=62031 - fortalt os, at du har et anstrengt forhold til ”selvbestaltede retfærdigheds riddere”, som er en ”pestilens”.

Men hvis du vil bo i den vestlige verden kommer du til at leve med en fri presse, som ikke er bange for at genere nogen.

Og her i vesten er vi et par stykker, som glæder os over, at individet har mulighed for selv at tænke og selv at handle, også hvis handlingen er at fortælle, hvornår Orientekspressen standser i Vojens.

Den slags kniber det med i visse diktaturer, som jeg har kunnet opleve ved selvsyn.

Ja, vist har kilden tavshedspligt, men det havde ”Deep Throat” også.

Hvad mig selv angår, har jeg såmænd også været en ganske udmærket kilde, specielt da i Helsingør Kommune hvor jeg havde et helt afslappet forhold til de lokale journalister. Det manglede bare andet…

Du har helt ret i, at vi ikke har noget juridisk krav på at se alskens papirer fra den ene eller den anden institution. Det ville også nok være lidt småkedeligt at kæmpe sig igennem dem.

Men derfor kan journalisterne jo godt passe deres arbejde, finde godbidderne frem og overveje, om det er noget, som offentligheden bør vide.

Hensynet til ekspresselskabet og passagererne har jeg kommenteret allerede, men jeg fornemmer, at vi er enige i, at jernbanefotografer i større flokke godt kan være anstrengende. De kunne lære meget af pressefotografer. Men de billeder, vi har set her, kan da virkelig ikke genere nogen.

Jeg misforstod ganske rigtigt omstændighederne omkring tilbagetrækningen af togtiderne, men som du ser, undersøgte jeg sagen, spurgte Tommy og fik et helt tilfredsstillende svar.

Og så forstår jeg ikke din bemærkning om, at ”vi var måske mødtes på hver sin side af bordet?”

Hvad er det for et bord, du mener?


Mit PG Gruss
DRESLER/MAJ 1B (NVA AD)

Ja og hov. Måske er jeg blevet gammel og senil, men det her forstod jeg heller ikke.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik Landsvig


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billederDSB MX1028

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak