Trekantsområdetv mm, DSB lynbusser (Generelt)
Nu har der jo altid været konkurrence (had/kærlighed) mellem Kolding og Vejle, og måske nok mest fra den mindste af byerne, Vejle.
Det ses bl.a. i debatten om timemodellen om at Vejle bliver hægtet af, jo jo i dag har Vejle 7 - 8 forbindelser i timen mod Århus og København, i Kolding må vi nøjes med 3 på hverdage indtil kl. 18:00..., derefter og i weekenden kun 2!
Tager man et buskort (regional busser) fra de gode gamle tider (men er såmænd også gældene i dag) med amterne er man heller ikke i tvivl om Vejle skal være midtpunkt, så kan de større byer som Kolding og Horsens let følge sig som udkants Danmark.
Ja selv motorvejene fra midtjylland skal absolut presses ind nord for Vejle og henover en i forvejen fyldt Vejlefjordbro (men så er der jo også mulighed for af nogen kører ind igennem Vejle og stoppede op foran den tidligere trafikministers kone´s skobutik...)
Alt det her skraben til sig mentalitet var også eksisterende da jernbanener blev anlagt i gamle dage, og her kæmpede man tit om det samme opland. Så derfor har der nok ikke (før i nyere tid) været ønsker om at forbinde de 2 byer.
Og sådan er der sikkert så meget...
--
mvh. Henrik C