Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Manskabslokale for lokofører

af Aleksander, 13/1 2011, 16:29 (4844 dage siden) @ JJ

Du ser kun på den faktiske køretid, men lokomtivførerarbejde er meget andet. Der skal tjekkes ind, spadseretider, klargøring, rangering, pauser, kørsel, forsyning og meget mere.
Har været på studietur i 2001 til EWS i England. De kørte med 10 nattjenester i træk af 12 timers varighed. De havde en helvedes masse forbikørsler af signaler i stop og de lavede en grusom bunke buler i deres materiel.
Lokomotivførernes arbejdstidsregler er lavet for at beskytte lokomotiveførerne, men så sandelig også for at sikre passagerene, godset og materiellet.
Hvis nu en eller anden tilfældig person udtalte sig om dit arbejde, uden at vide en pind om det og ydermere sige at din arbejdstid var alt for kort, så ville jeg gerne se dit fjæs, når den melding blev leveret.
Men jeg læner mig tilbage og griner over din udmelding, for jeg kan ikke tage dig alvorligt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Det militære sidespor ved Næstved
Det militære sidespor ved Næstved

I slutningen af 1800-tallet spillede jernbanerne en stor rolle i tilfælde af krig - og dem var der mange af i Europa. For at skaffe en hurtig forbindelse mellem Køge-Næstved banen og Slagelse-Næstved banen blev et militært forbindelsesspor anlagt nord for Næstved station.

Læs mere

Jernbanebøger

Sorøkatastrofen

Sorøkatastrofen. Pris 225 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak