Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Oplysninger om tog - hemmeligt eller ? (Generelt)

af trains, 22/9 2013, 09:14 (3840 dage siden)

Jeg har fulgt dette forum jævnligt, og jeg ved godt, at dette har været diskuteret ad nauseam, men alligevel :

1.
Hvis der er nye tjenestekøreplaner, som egentlig kan læses direkte på bane.dk

fx http://www.bane.dk/visArtikel.asp?artikelID=769

hvorfor så skrive, at de er "det sædvanlige sted"; - dette indikerer, at det er semi-hemmeligt.


2.
hvis der er nogen, der ønsker at delagtiggøre andre i fx. kommende foto-muligheder; gør det gerne :-)

opret evt. en anonym profil, så du ikke føler, at du MÅSKE kunne kritiseres tjenstligt


3.
vi kommer nok aldrig til at forstå DSB's bevæggrunde

fx. hysteriet, og dobbeltmoralen, omkring Orient-Expressen var svær at forholde sig seriøst til


4.
hvis ikke oplysninger om tog skal / kan bringes i åbne fora som nærværende,
burde der så oprettes et lukket forum / maillist, hvor alle kender alle, og hvor der følgelig
ikke er betænkeligheder ved at fremkomme med oplysninger ??

jeg bidrager gerne teknisk hertil i givet fald

PS:
Mit navn er Christian Vinaa og jeg har intet at skjule. Jeg er 100 % amatør-fotograf, og irriteres grufuldt af, at der øjensynligt er hemmeligheder, semi-hemmeligheder, og så de hemmeligheder, som alle alligevel kender.

Fra Tyskland kender jeg diskussioner om fotografer som vil hemmeligholde "viden" og "gode fotosteder" til den grad, at de photo-shopper deres billeder, så andre har sværere ved at se, hvor de er taget på en strækning :-(

Hvis dette også er tilfældet i DK; tag dog Jeres fotos, offentliggør dem evt., men hold Jer væk fra diskussionerne og udvekslingen af info på nettet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne



Jernbanebøger

Danske privatbaners motormateriel 1921-2001

Danske privatbaners motormateriel 1921-2001. Pris 420 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak