Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Remisen i Helsingør + foto's

af Anders ⌂, Copenhagen, 20/1 2011, 15:24 (4837 dage siden) @ Per B. Pedersen

Hej Alle

Nej hvor sjovt med dine anekdoter og ikke mindst angående strøm i remisen. For nylig november eller oktober gæstede jeg remisen og undrede mig over de tydeligt forhøjede porte og den firkantede åbning som burde have givet plads til en køreledning. Indvendigt var der ikke meget at se på og ikke meget som tyede på en køreledning havde været til stede i de to højeste og midterste porte. Da jeg returnerede spurgte jeg en gammel garvet stationsbestyrer om dette forhold og han svarede nej. Ingen strøm i remisen.
Remisen husede intet spændende. en del havde fungeret som værkstedsfaciliteter for Scandlines. Bagved var der et væld af værelser til lokoførerne samt baderum og en masse toiletter. Et køkken og helt bagved er det en kæmpe dieseltank inde i bakken/skrænten.


Jeg må driste mig til at spørge igen ved lejlighed. Et åbent og forsigtigt formuleret spørgsmål ;-)

Kan du huske om det kun var i etableringsperioden af elektrificeringen der var køreledning? Det er jo ikke så langt til siden at de stoppede med de EA'er, så hvorfor har de slettet alle spor både af fundamenter og lignende foran remisen?

[image]
Imellemtiden bringer jeg et snebillede derfra taget den 30. januar 2010

--
Venlig hilsen Anderswww.smalspor.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak