Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Glædeligt nyt for Jernbanen: Kombi-terminal i Hirtshals (Generelt)

af MYMXnord, Frederikshavn, 8/4 2014, 22:07 (3661 dage siden) @ Svend

Jeg kan kun være enig som lokal i Nordjylland.. Hvor ville det være dejligt at få de mange transporter fra Norge & Sverige- via - skinner.
Men der er meget der skal lykkes inden.
Jeg ser flere gange hver uge Sten Scanrail ligge til kaj i 9900. Sandheden er at dette god skib idag primært for 98% transporterer lastbiler - og trailere. Jernbane fan til trods tror jeg desværre ikke denne mulighed ses i fremtiden.
Skal Hirtshals lykkes kræver det en operatør der tør.. Og har vi mange af dem..... nope.........
Som jeg ser det er eneste operatør der kan løfte opgaven enten CFL eller DB Schenker Rail Scandinavia A/S
Vi har jo ikke andre:-(
Mulighed::: CFL overlader deres GM park opgaven at transporterer Hirtshals godset frem til enten Taulov eller Padborg hvorefter DB Schenker Rail Scandinavia overtager opgaven.
CFL kan - måske -lade trækkraft stationeret i Nordjylland da Nordjyske Jernbaner A/S har haft GM lok i deres regi frem til 2007. Umiddelbart ved jeg ikke om Nordjyske Jernbaner evt kan supporterer GM lok fra deres remisse i Skagen eller Hjørring. Men "tror de kan"
En CLF 1800 til de løse opgaven i Nordjylland og herefter lade en GM med ATC løse den videre færd imod Taulov eller Padborg
Alt sammen er vel bare ønske tænkning!!
Dette er måske blot en opgave vi jernbane fans synes løst på "vores" måde men i virkelighedens verden skal den naturligvis løses via konkurrencemæssige vilkår som jo trods alt styrer forretningen
Politikeren må frem...ellers lykkes Hirtshals planen ikke....blot min ydmyge mening.

--
[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak