Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IC4/2 statusrapport (Generelt)

af Fysikeren, 13/4 2014, 16:45 (3665 dage siden) @ Gæst1

Det er et ret dumt tidspunkt at købe større ind af nyt materiel, desværre.

Problemet er dels den kommende elektrificering. Der mangler køreledninger i dag, så nye eltog vil være svære at bruge og omvendt vil dieseltog være "forældet" når ledningerne er kommet op. Naturligvis kan man køre med diesel under tråd, men mon ikke det er bedre, at vente med at købe nye tog, til de kan køre elektrisk? Ny eltog er også billigere end dieseltog.

Reelt set er status nok, at der er en langsigtet løsning på vej, hvor der kommer elledninger og nye eltog, timeplan osv. Men indtil det sker, så må vi klare os med lappeløsninger, hvor svaret er IC4. Derfor bør vi få dem ud at køre, men de skal kun holdes kørende så længe som nødvendigt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Benzinstationens historie

Benzinstationens historie. Pris 380 kr.

Læs mere
Hedehusene Skærvefabrik A/S
Hedehusene Skærvefabrik A/S

I 1892 stiftede ingeniør Peter Madsen "P. Madsens Skjærvefabrik og Grusgrav ved Hedehusene" og startede dermed gruseventyret i Hedehusene. Her er historien om virksomheden med fokus på både de smalsporede og de normalsporede baner samt de tilhørende lokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak