Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IC4/2 statusrapport (Generelt)

af steenth, 14/4 2014, 13:14 (3637 dage siden) @ Gæst

Jo, men hvilken glæde kan transportudvalget have af en statusrapport som indsendes med 2 måneders forsinkelse, og som nærmest er formuleret som en "kode". Opgraderingspakke 2... Osv. Derudover står der ca. Det samme i alle rapportere.

Der er ændringer i rapporterne. Nogen det som jeg lade mærke til at alle tog er ombygget med undtagelse af de første 14 NT-togsæt. Og at dem, som er ombygget (MPTO), er dem, som er længst tilbage, i gang driftsimulering, så de kan godkendes til drift med passager.

Burde der ikke være klare milepæle for hvor når de enkelte tog sættes i drift?

Det er kort rapport.. til ledere.. ikke nummermænd.

Jeg tvivler på at det overhovedet har en positiv effekt at disse rapporter sendes til transportudvalget i den form. DSB må jo tro at det er ok at de bare køre videre unden at skulle stå til ansvar for hvornår de enkelte tog sættes i drift.

Det, som betyder noget, er antal i drift, som betyder noget. Og der er nok til den omløbsplan der lagt, så aflysninger undgås. Og der er trinvis kommer flere i drift.

Og det som jeg holder øje med at udvikling og test af nye versioner software til IC4. Det er ikke på det niveau, som burde have forventet.... nok undervurdering af opgaven og for meget nyudvikling.

Og ansvarlig... jeg synes at beslutningen med forliget i 2009, som medførte at det skulle gøres på denne måde nok ikke skulle have været foretaget... Der påtog DSB et ansvar, som de ikke skulle have taget...

Mvh
Steen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak