Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Et overset jubilæum ... (Arriva Tog) (Generelt)

af L.H. Jensen, 14/4 2014, 22:09 (3658 dage siden)

Da jeg for lidt siden søgte i mine gamle billeder fra 2004 for at finde motiver fra Arden, opdagede jeg, at et 10-års jubilæum tilsyneladende er gået helt upåagtet hen ...
Den 13. februar 2014 kl. 15.26 var det nemlig præcis 10 år siden, Arriva Togs første LINT, AR 1007 (som dengang endnu kun hed "AR 07") kørte over grænsen syd for Tønder.
Her er begivenheden foreviget af undertegnede, der på det tidspunkt havde 13 dages anciennitet som trafikleder ved Arriva Tog :-)
[image]

Og her afgår togsættet fra Tønder mod Varde som særtog - og med mine børn, Rikke og Mikkel som de allerførste "civile" passagerer!
[image]

Siden kom yderligere 28 LINT-togsæt af 1. serie, og de kunne sættes i drift omtrent med det samme ... Dog måtte der selvsagt indøves et større antal lokomotivførere, førend togsættene kunne indsættes i regulære personførende løb, og bagefter skulle lokomotivførerne til at klare sig selv. Det gik selvfølgelig ikke uden mange "fejl 40"-betingede forsinkelser og nedbrud, men i det store hele kørte togene fra dag 1 ...

Og det har de altså gjort i 10 år nu!

Mvh
LH


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak