Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lokomotivfører truet med kniv (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 18/4 2014, 19:22 (3658 dage siden) @ Henrik C

Gerne, fordi en gerningsmand med en kniv truer en lokomotivfører, vender du historien til at handle om at DSB´s spareiver og ligeså påstår at de er ligeglade!

Hvor har jeg skrevet DSB er ligeglade, for det håber jeg sandelig ikke de er. Jeg har skrevet at DSB i jagten på penge måske er kommet for langt ud af en tangent, til fare for både personale og passagererne.

Hvad skal en lokomotivfører overskue? Det er da vist kun lige dørlukning der har hans interesse bagud, jeg vil foretrække at han har fokus rettet fremad.

Nemlig - han skal KUN have fokus fremad, men som eneste DSB person i toget, så tvinges vedkommende også til at have fokus bagud - situationen fra i går bekræfter meget godt det, hvad enten du vil se det eller ej.

Det er noget vrøvl igen... i fly er der ofte meget personale i kabinen, men alligevel lykkes det af og til at nogen trænger ud i cockpittet!

Hvor mange flykapringer har der været i den vestlige verden siden kravet om sikrede døre til cockpittet blev indført ? - vist nok ingen. Der er så flere piloter der er blevet låst ude af cockpittet som følge af fejl på døren. Det kan så diskuteres hvad der truer flysikkerheden mest...

Hvis du utilfreds med den måde DSB driver virksomheden på, så lav en tråd om det, men lad være med at blande tingene sammen.

Nej, hvorfor skulle jeg det. Hændelsen i går er jo netop et eksempel på de uheldige konsekvenser der har, at lokomotivføreren er eneste DSB person i toget. Havde der været en togfører med i toget, så ville en syg passager jo aldrig forsøge at få lokomotivførerens opmærksomhed, men derimod togførerens og derved næppe så uhindret adgang til førerrummet som tilfældet var i går.

Alene det, at politiet vælger at sigte manden efter §183a, bevidner alvoren i situationen. Hvad hvis kapreren havde forlangt ATC udkoblet og at toget skulle forsætte uden hensyn til signalerne - konsekvenserne kan man nok gætte sig til....


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak