Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

FAF Silovogne i Svendborg 1993

af Aleman, 2/10 2010, 19:13 (4926 dage siden) @ Søren Nygaard

Igen gode billeder med industri/havne/jernbane miljø.
Det er nu man fortryder at man ikke brugte mere fritid på at køre ud i landet for at tage billeder.
Dengang var der jo noget at tage billeder af.

Var brugen af C-vognen ophørt, siden der ikke er FAF logo på mere. A-vognen havde det jo stadig 3 mdr. senere?

Jeg kan se du er kommet en del på svendborg havn, så måske du eller andre, kan hjælpe mig med et vogn nummer.
Det er en Gklms vogn jeg også tog billede af i 1993 på Svendborg havn.
Den holdt sammen med OK-tankvogne og FAF-vogne på havnen.

[image]

Hvis nogen kan genkende vognen, og har dens nummer, vil jeg meget gerne høre det.

Søren.

Til Søren.

Tak for hilsenen. Jeg kan desværre ikke rigtigt besvare dine spørgsmål, da jeg ikke dengang noterede de data (numre, udrangeringsdatoer m.v.). Det vigtigste for mig var at have fotografier af så meget som muligt, inden det forsvandt.
Derfor kan jeg heller ikke hjælpe dig med det oprindelige vognnummer på 'Nr. 5', som jeg også selv har fotograferet nogle gange. Mon ikke vor vognekspert UTJ kan hjælpe dig? Vognen var blandt dem, der blev brugt som mobile flaskegaslagre til Ærøskøbing.
Men til gengæld har jeg kigget i flere mapper og fundet et par pudsige billeder af FAF-vognene - eller resterne af dem - samt et sidste billede fra Ærø-forbindelsen.
[image]
[image]
Disse billeder stammer begge fra SFvJ, maj 1995. Det sidste billede er også det sidste i denne omgang - det viser de sørgelige rester eller stilheden efter stormen.
[image]
Det er atter fra Svendborg Havn, og datoen er den 31. december 1994 - altså netop én dag efter, at jernbanefærgeforbindelsen var ophørt. M/F Ærøsund sejlede dog stadig, men overførslen af jernbanevogne var definitivt slut. Og de følgende år blev der rigtigt stille på havnen i Svendborg - men det er en anden historie, vi kan vende tilbage til.

Med venlig hilsen, :-)
Aleman


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Jernbanebøger

Fra Vestbanen til Arriva

Fra Vestbanen til Arriva. Pris 300 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak