Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vi bringer MO-vognen tilbage til Haderslevbanen (Generelt)

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 27/7 2014, 20:16 (3551 dage siden) @ KimC

Nej, men hvis du nu læser mine forsigtige indlæg, så er sagen undersøgt og det er muligt at henvise til en seriøs ophavsmand. En hacker finder altså ikke bare på sådan et arrangement og lægger det heller ikke ud her logget ind. Et er at være skeptisk, noget andet er at være paranoid. Sålænge man ikke har betalt, kan man jo bruge mellemtiden til at undersøge om oplysningerne er korrekte - lige som man bør gør gøre ved enhver anden nethandel. Har Du og andre overhovedet forsøgt jer med 'kuverten' på indlægget?????? (det første indlæg i denne tråd!).....


Nogen som vi ikke ved hven er, og som ikke vil stå ved sit navn, beder fotografer om at forudbetale 100 Kr for at få lov til at fotografere et tog som ingen rigtigt ved noget om.
Ingen kan gøre nogen noget for ikke at betale og alligevel tage billeder, så længe de som fotografer står på offentlig vej. Hvis arrangøren, hvem det så end er håber at få indtægter ad den vej må man fremstå som seriøs, hvilket normalt indebærer at man står ved sit navn, og ikke skriver som "Gæst", i hvis navn der er skrevet mange besynderligheder på dennne side.

Som fotograf kunne jeg overveje at vente med at betale til jeg faktisk har set og fotograferet den MO vogn, og den ikke var draperet med dillerdaller for at chikanere fotograferne.

Hvis man er paranoid, og ikke vil miste de 100 kr, kunne man også bare gøre tingene omvendt?
Man kunne tage til Haderslev, fotografere toget, og så bagefter sende penge til klubben, med 'tak for et godt arrangement'?
På den måde bliver man ikke snydt, da toget jo er på ens billeder, og klubben modtager lidt støtte, i tilfælde af underskud. :-)

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


DSB MZ1446Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak