Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tour de Ludmilla (Generelt)

af Kuscheltier58, Generelt, 29/7 2014, 09:16 (3557 dage siden)

Oppe før hønsene for at komme afsted til Esbjerg. Dernede ankomst 06.30 . Fik tilladelser i orden så man kunne færdes på området. Der stod 2 stk. Ludmilla på sydsiden som straks vakte min interesse men op på Foldagervej for overblikkets skyld. Mødte der en tysker fra Stuttgart, der skød billeder, der fortalte at der var gang i fotograferingen langs Marskbanen på tysk side. Det er jo ikke hverdagskost at Ludmilla forvilder sig så langt nordpå. Godt med IC4 hvorom jeg fortalte tyskeren at det tog er vores skandaletog. Han fortalte mig at DB også har et par skandaletog bla. noget ICE som havde været 2 år undervejs. Forbløffelsen stod malet i hans ansigt da jeg fortalte ham at IC4 sagaen nu har trillet over 10 år. Han sagde noget om at Ansaldo Breda vist nok var tæt på en konkurs. En cyklist stoppede op og spurgte hvorfor der stod folk og fotograferde på broen. Der blev svaret ganske kort : Russiske lokomotiver. Noget desorinteret hjulede han videre. Nå endelig kom der en Ludmilla østfra med sit slæb. Tålmodighed er en dyd så efter lang ventetid blev maskinen rangeret over til de to andre Ludmilla`er hvor jeg tog kontakt til lokoføreren om tilladelse til at komme "ombord" og tage billeder? Keine probleme!! Danke schön!! Afsted til Ribe. Der stod en nyrenoveret Ludmilla i spor 1. Det tyske lokopersonale hyggede sig på 1. salen i stationsbygningen. Tog gas på hinanden. Nå men der skulle køres tog. En lokofører dukker op for at starte maskineriet og under denne proces stak en anden lokofører hovedet ud af vinduet og sagde at det lød ganske fornuftig med opstarten af maskineriet. "Vergiss nicht die Handbremse", som om det var en Trabant / Wartburg der skulle startes.
Er noget tilbageholden med at levere billeder i forummet dette i forbindelse med ophavsretten.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner

Tidligere værkmester på IC 3 værkstedet i Aarhus Hans Werner Hansen fortæller i denne artikel om indsættelsen af IC 3 togsæt som EuroCity tog mellem København H til Hamburg Hbf ved køreplanskiftet den 23. maj 1993. Læs også om den olympiske flammes tur i IC 3.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak