Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Den definitivt sidste bomnedlukning i Skørping sker i uge 42 (Jernbanen i dag)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 5/8 2014, 18:43 (3545 dage siden) @ Ove Nygaard

Torsdag den 24. juli kl. 15.30 nåede man til vejs ende og truget var på plads. Dets vægt angives af to forskellige kilder til henholdsvis 750 eller 770 tons. Om 9 døgn kører der atter tog her.

De har ruppet neglene. I dag så der således ud. Der er etableret en 80 km/t LA i begge retninger. Sporet er dog fortsat spærret til og med mandag.
Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

[image]
Arbejdsstedet set fra syd i dag 3. august 2014. Klik på billedet for højere opløsning. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.


Kære Thomas.

Du have været på pletten, da første tog efter spærringen kørte igennem overkørsel 453 i dag ("min" overkørsel), ligesom du sikkert også er på plads, når den endegyldigt nedlægges om nogle uger. :-)

Mange hilsener

Ove af Erritsø, afløser i Skørping februar 1962

Kære Ove

Desværre ikke. Og alt yder på, at jeg heller ikke får fotograferet den sidste bomnedlukning. Overkørslen er planlagt nedlagt i uge 42 og der sidder jeg i et sommerhus i en helt anden landsdel. Så jeg håber, andre jernbanefotografer vil være på pletten i Skørping og forevige det historiske øjeblik, hvor bommene går ned for sidste gang og hvorefter det ikke mere er muligt at passere jernbanen i Skørping i niveau.

Bedste hilsner

Thomas


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Sabotage mod Maskindepot Gb
Sabotage mod Maskindepot Gb

I oktober 1944 udførte danske sabotører en vellykket sabotageaktion mod Maskindepotet på Københavns Godsbanegård, hvor en række lokomotiver blev sat ud af spillet. Lars Christensen fortæller her om den dramatiske nat.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak