Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Prisfald på bestemt billettype....SJ (Generelt)

af BoergeOf61, Randers C, 18/8 2014, 07:05 (3539 dage siden) @ Henrik Hansen

Ja, Det kan jeg se på DSB hjemmeside, meget ringe service at de ikke kan afhentes i en billetautomat.

Det er da ikke bedre, at de ikke kan købes men kun afhentes på 7-Eleven på udvalgte stationer. For at købe en togbillet til udlandet fx. i Kolding skal den rejsende først bestille den hos DSBs callcenter Udland.

DSB burde i den grad stramme op. Deres 'service', hvis denne betegnelse efterhånden er dækkende for de efterhånden få ydelser som DSB er i stand til er levere, er så dårlig at man næsten tror det er løgn.

Som nævnt i andre debatter tror jeg ikke længere, det er løgn, men derimod en mere el. mindre bevidst støtte til det delvist statsejede flyselskab SAS.
Faktisk kom jeg til at grine for mig selv forrige år (tror jeg), mens jeg stod på Fredericia station og ventede på et tog, fordi jeg var på vej hjem fra Storbritannien med tog og så en plakat med en reklame for rejser til London via Kastrup Lufthavn. Jeg kom til at smile på en måde, der vist gjorde en DSB-medarbejder usikker, fordi jeg tænkte for mig selv, at man jo også bare kunne rejse med tog hele vejen. Det var en reklame for togene til Kastrup Luthavn.

Så lige på DSB hjemmeside, at man i den sædvanlige 'spin-stil', kalder forringelserne på 'servicen' på 1. klasse på tog til Tyskland, for justeringer

- noget som kunderne nok vil opleve som forringelser

Det må kunderne selv rode med i det tilfælde. Servicen på 1. klasse i de direkte ICE-tog mellem Danmark og Tyskland bringes blot ned på normalt tysk niveau. Der er ingen gratis mad og kaffe i tyske tog.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Indsend billederBillige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak