Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Prisfald på bestemt billettype....SJ (Generelt)

af Niels Bak, 18/8 2014, 11:16 (3533 dage siden) @ BoergeOf61

Som nævnt i andre debatter tror jeg ikke længere, det er løgn, men derimod en mere el. mindre bevidst støtte til det delvist statsejede flyselskab SAS.
Faktisk kom jeg til at grine for mig selv forrige år (tror jeg), mens jeg stod på Fredericia station og ventede på et tog, fordi jeg var på vej hjem fra Storbritannien med tog og så en plakat med en reklame for rejser til London via Kastrup Lufthavn. Jeg kom til at smile på en måde, der vist gjorde en DSB-medarbejder usikker, fordi jeg tænkte for mig selv, at man jo også bare kunne rejse med tog hele vejen. Det var en reklame for togene til Kastrup Luthavn.

Ja, du har efterhånden forsøgt at sælge din yndlingskonspirationsteori en hel del steder :-)

Men tilbage i virkeligheden, så er det altså en hel del årtier siden, at langdistancetogene var en konkurrent, der overhovedet kunne føles for SAS eller de andre flyselskaber. Konkurrencen for SAS hedder Norwegian, Easyjet osv. Undtaget på de korte indenlandske ruter, og der har toget stort set vundet (minus Ålborg og Bornholm) - godt hjulpet af politikerne og de seneste årtiers investeriner i jernbanen (så meget for konspirationen...)

Jeg synes som andre herinde det er trist at f.eks. nattoget forsvinder, og jeg vil savne alternativet - men det er vel vidende at det er altså ikke på rejser til f.eks. London at toget er konkurrencedygtigt. Der er det kun for folk, der vil have togoplevelsen. Dem der bare vil rejse på sådan en strækning, de flyver - ligegyldigt hvor god togforbindelsen er og hvor nemt eller svært det er at købe billetten.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak