Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Underskriftsindsamling for Grindsted-Bramming banen (Generelt)

af ThomasTT, 21/8 2014, 22:42 (3508 dage siden) @ Holger Sørensen

Hej fysikeren, hvem der så end skjuler sig bag dette anonyme navn.
Længe leve de negative.

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) ;-) :-)

jeg er enig med fysikeren og kan næppe opfattes som negativ eftersom jeg anser det som meget sandsynligt, at der vil blive bygget flere nye strækninger omkring Billund i de kommende år.

Problemet er bare, at Bramming-Grindsted er en umulig bane. Den passerer gennem en række byer, der alle vil tvinge hastigheden ned samtidig med at beboerne vil opleve toget som en gene, men ingen af byerne er realistisk store nok til at danne grundlag for en station. Der er heller intet oplagt pendler-sigte eller problematisk biltrafik. Endelig er det noget rod ift at blive en del af nærtrafikken at toget kommer ind via Bramming, når der er planer om en ribe-varde nærbane.

Hvis der kommer persontrafik i området i fremtiden er der ingen synderlig gevinst ved absolut at bruge fortidens spor. Når jernbanen kommer til Grindsted igen - som jeg tror den vil - Er det langt mere oplagt at forlænge videre til Varde.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak