Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

brand i ic2 tog idag... (Generelt)

af ulca, 22/8 2014, 20:11 (3506 dage siden) @ Niels Munch

Desuden forlangte man en række ændringer i forhold til IC3 .....


En ret væsentlig ændring er vel, at IC2s motorer er vandkølede Cummins NTAA 855 á 310 kW.

Dette valg traf man i sin tid, hvor DSB havde dårlige erfaringer med de luftkølede Deutz-motorer i IC3.

M.v.h.
Niels

Ja helt klart, det var netop derfor jeg skrev at man benyttede sig af erfaringerne fra IC3; ved ganske enkelt at vælge de bedste alternativer til de problematiske komponenter og/eller systemer på IC3. Dermed håbede man at undgå de samme problemer, hvilket man efter min viden kan siges at være lykkedes til fulde.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak