Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

brand i ic2 tog idag... (Generelt)

af Poul Andersen, 22/8 2014, 20:23 (3528 dage siden) @ ulca

Desuden forlangte man en række ændringer i forhold til IC3 .....


En ret væsentlig ændring er vel, at IC2s motorer er vandkølede Cummins NTAA 855 á 310 kW.

Dette valg traf man i sin tid, hvor DSB havde dårlige erfaringer med de luftkølede Deutz-motorer i IC3.

M.v.h.
Niels


Ja helt klart, det var netop derfor jeg skrev at man benyttede sig af erfaringerne fra IC3; ved ganske enkelt at vælge de bedste alternativer til de problematiske komponenter og/eller systemer på IC3. Dermed håbede man at undgå de samme problemer, hvilket man efter min viden kan siges at være lykkedes til fulde.

Det var nu ikke alt der var bedre end IC 3, idet togene ikke blev leveret med klimaanlæg i passagerafdelingerne. Dette er først påbygget inden for de seneste år, da der om sommeren kunne blive uhyggeligt varmt i de lukkede passagerafdelinger.

Mvh.
Poul.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype

Den 15. maj 1943 skrev Maskinchefen ved DSB - Civilingeniør Hedegaard Christensen - denne artikel om statsbanernes nye motorvogn litra MK til bladet Ingeniøren. Det første togsæt af litra Mk-FK blev leveret fra Frichs og Scandia samme år.

Læs mere

Jernbanebøger

Holbæk Havnebane

Holbæk Havnebane. Pris 160 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak