Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

VaGJ M 1 – Hvad med en fællesplan? (Generelt)

af Langelandsbanen, 25/8 2014, 19:16 (3504 dage siden) @ Tommy Nilsson

Jeg syntes at Tommy´s initiativ er beundringsværdigt og jeg har nu også selv forsøgt at kontakte Struer Jernbaneklub.

Jeg syntes også selv at det vil være en skam at VaGJ M 1 skal gå til, derfor tænker jeg at man måske kan give Struer Jernbaneklub af den skuffe de siger at de gerne vil have, nemlig seriøsitet. Ikke fordi jeg siger at Tommy´s initiativ ikke var seriøst, men jeg tænker lad det komme endnu højere op.

Tommy luftede tanken om en bevarings-forening i hans korrespondance med SJK.
Det syntes jeg lyder som en god ide, men hvor mange vil kunne være interesseret i at være medlem? Dette er jo ret væsentligt for at danne sig et seriøst billede. Personligt vil jeg absolut ikke udelukke det :)

Næste spørgsmål er økonomien. Hvilket kontingent skal en sådan forening have? og er der andre muligheder for økonomisk støtte til projektet? Fonds midler og sponsorater?
Ideer er velkomne. :)

En tredje ting er opbevaring af VaGJ M 1, for hvor skal den stå. Hvor har vi i landet forhold der er ideelle til opbevaring og arbejde på lokomotivet?

Og sidst men ikke mindst hvad er målet? Er det at få lokomotivet under tag? er det en kosmetisk resturering? eller er det ligefrem et køreklart lokomotiv? For at et projekt bliver godt er det vigtigt man har et mål, som sagtens kan bestå af flere delmål.

Hvad er der interesse for? vil det være muligt at løfte i flok?

--
Mikkel Fagerli
www.Langelandsbanen.dk
[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB E972

Jernbanebøger

Oplev Europa med tog

Oplev Europa med tog. Pris 210 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak