Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB Fremtidens tog - risikominimering og scenarier (Generelt)

af Jesper, 26/8 2014, 13:50 (3503 dage siden) @ Fysikeren

Jeg har også læst Slagelse 140 kmt, Sorø 180 og Storebælt 200. Mener faktisk at hele strækningen fra Korsør til Ringsted - for mig ret skuffende - ikke bliver opgraderet overhovedet (pånær slagelse og sorø self).

Nu kender jeg strækningen ret godt, og for mig og se ville det ikke kræve det store at opgradere til 200 fra Ringsted til Sorø, Sorø til Slagelse og Slagelse til Korsør. Der må da være 1 minuts penge at hente her, og strækningne er ret ukompliceret.

Ligeledes mener jeg ikke det er planen at opgradere Nyborg Odense. Måske der også kan hentes noget der?

Grunden til at de nævnte strækninger ikke opgraderes skyldes økonomi. Der er afsat et fast beløb til opgradering Rg-Od, og så har banedanmark haft til opgave at disponere pengene på bedst mulig vis. Det vil derfor kræve en ekstrabevilling, at opgradere yderligere, men det er for mig og se en investering der er godt givet ud. For der er meget symbolik i at holde rejsetiderne på en time pr. by. Ellers er det nemt lige at tilføje et par ekstra minutter, uden det bliver opdaget.

Det skal i øvrigt nævnes, at der intet nyt er i at planen ikke kan overholdes. Det har man i Banedanmark vidst, siden man disponerede midlerne til opgradering af Rg- Od.

Kilde: Slideshow fra Banedanmark (eller var det trafikstyrelsen) på banebranchens hjemmeside. Se oplæg fra dette års konference under temaet timemodellen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak