Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

VaGJ M 1 – Hvad med en fællesplan? (Generelt)

af KimC, 26/8 2014, 14:31 (3503 dage siden) @ ClausAmager

Det kommer derfor ikke som nogen overraskelse, ifald SJK´s vedtægter er skruet sammen på en sådan måde, at klubben ikke kan "overtages" umiddelbart demokratisk. Erfaring....?

Der er ingen grund til at overtage SJK. Behovet er at få fundet en løsning for et bestemt køretøj som SJK ikke har nogen realistisk mulighed for at bruge til noget i driftssammenhænge. De råder over andet materiel som er væsentlig bedre egnet til kørselsopgaver. Det forklarer også hvorfor M1 prioriteres lavt.
I og med at SJK ikke kan bruge M1 til noget, og er på nippet til at blive lagt for had på grund af dennes forfald, vil det også være i SJK's interesse at finde en løsning der frigør ressourcer til det egentlige mål; at få tog ud at køre igen.

Derfor ville SJK efter min mening være bedre stillet hvis de kunne afhænde M1 - enten på en måde er ikke strider mod den klausul de har indgået, eller ved at tage kontakt til dem klausulen er indgået med, og søge en ny aftale der fortsat sikrer alles interesser.
Så vidt jeg har forstået problemerne omkring Berggren versus visse jernbaneklubber, burde klausulen indeholde begrænsninger der sikrer at det af klausulen omfattede materiel ikke kommer på visse hænder. Klublandskabet har ændret sig megt fra dengang, og der burde være mulighed for at finde ud af noget så substansen i tankerne bag klausluerne bibeholdes.

Andetsteds i denne tråd læser jeg at SJK tidligere har frabedt sig en personkreds' anstrengelser med at emballere M1, og ud fra den måde klubbens formand svarer Tommy i korrespondancen, forekommer forholdene i SJK mig noget kaotiske.
En støtteforening kunne indsamle midler til at sikre M1, men det bliver svært hvis man ikke præcist ved hvor man har ejeren (sådan rent holdningsmæssigt) af det der skal bevares.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billederHectorrailBillige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak