VaGJ M 1 – Næstsidste kapitel? (Generelt)
Nu fremstår bestyrelsen i SJK måske ikke som den mest udadvendte og meddelsomme, men du har ret, denne debat burde dreje sig om, hvad vi bedst kan gøre.
Det er muligt, at SJK har andre prioriteter og helst vil renovere andet materiel først, men nu har interessen altså samlet sig om M 1, så grib chancen i stedet for at spille halvfornærmede.
Jeg vil foreslå, at SJK melder ud med en mere konkret plan for, hvad SJK forventer at gøre med lokomotivet og hvad det vil kræve, så de tilsyneladende interesserede kan forholde sig til indsatsen.
Måske kunne SJK lave en trin-for-trin plan for en bevaring og renovering.
Forslag som "bare send os pengene" eller "kom bare og vær med på værkstedet" duer ikke, jeg bor ikke lige i nærheden af Struer, men jeg vil gerne støtte projektet med et passende økonomisk bidrag, hvis jeg kan få at vide mere konkret og målrettet, hvad mit eventuelle pengebidrag anvendes til.
Og så tror jeg - helt for egen regning for jeg ved kun hvad jeg læser her- at der nok godt kan blødes lidt op på de berggrenske restriktioner, hvis bestyrelsen vil og ikke bare siger "vi må ikke noget".
Kom ud på banen med et udspil.
Og I andre, skru ned for brokkeriet og kom med ideer i stedet.
--
mvh
Lars
Esbjerg