Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

”Postkort” fra Rhinen, aug 2014 ( BR 139 ) (Generelt)

af h087 ⌂, køge, 2/9 2014, 10:20 (3521 dage siden) @ keld

:-)

mente nu nok !!! at en 139 udspringer fra E 40/ BR 140, bare med en anderledes bremse

Serie E 40,11 / 139 [ Edit ]

139.310 i Offenburg 1983

de samme 139 310 24 år senere moderniseret i Würzburg
31 lokomotiver af E 40-serien er designet til brug på 1959 afgrunde Erkrath høj Dahl , Altenhundem-italienere-Ennest og Höllentalbahn med en DC - dynamisk bremse udstyret. Tolv lokomotiver (fire 139,1 og 139,3 alt) (som serien 140,8) var også faciliteter til tovejstrafik eftermonteres. De lokomotiver blev henvist fra den 14. juni 1961 med E 40.11, dette blev gjort af en af de aktuelle ordrenummer forud stativer 1 . Bilen antal var nu som følger: E 40 1131-1137, 1163-1166, 1309-1316 og 1552-1563. I omnummereringen i 1968 i serien 139 faldt derefter dette punkt væk igen.

Fra 1975 til 1986 alle lokomotiver i klasse 139 var i depotet Offenburg stationeret. Efter afslutningen af indsatserne i Hoellental BF har lokomotiverne i første omgang i Mannheim og dernæst mellem 1991 og 1995 i München trukket sammen, hvor de bruges på den ene hånd i fælles planer med 140 serien, på den anden side også ofte godstog til Østrig og til Brenner får, hvad de er særligt egnede på grund af deres elektrisk bremse.

De 139.134 er designet til at erstatte den ene den 26. maj 1983 1985 ulykke genopbygget ødelagt i den store kong Village 110477 i den nyligt tildelte 110.511. Senere (1993-1995) skabte en anden atten 139er ved konvertering af lokomotiver af serie 110, ved hjælp af bogier nedlukkede 140'erne for at imødekomme den øgede efterspørgsel på stejle spor egnet godstog (disse var: 139 122 , 139 , 145 , 157 , 172 , 177 , 213 , 214 , 222 , 246 , 250 , 255 , 260 , 262 , 264 , 283 , 285 , 287 ). I 1994 139.563 pensioneret efter en ulykke fra bestanden fra. Den 1. marts 2002 og derefter alle de maskiner kom til depotet Nürnberg Rbf.

Den daværende ejer af lokomotiver, Railion Tyskland AG, solgt mellem 2004 og 2007 seks lokomotiver i denne serie om bevægelse Society for jernbane trækkraft mbH . Dette var omkring 139.133 , 139.177 , 139.213 , 139.260 , 139.310 og 139.312 . hver seks lokomotiver fik en slående maleri i sort og hvid farve ordningen, og siden da som " Zebras dubs ". Dit primære ansvar er at være den Brennerpasset trafik.

Railion Tyskland besluttede i 2004, ingen revisioner til eget brug på lokomotiver udføre mere. Så gjorde de første forventede afgang fra forkyndelsen af lokomotiverne 139136 og 139139 . begyndelsen af 2005 kørte i tre andre lokomotiver fra de perioder revision. Dette var omkring 139.214 , 139.246 og 139.262 . Under 139.214 blev skrottet straks modtaget i de to andre i BF arbejdsprocesser Dessau outlet undersøgelser IS 660 og kan køre på op til otte år. Var stadig i januar 2014 i alt syv lokomotiver af serie 139 i brug.

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak