Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Den definitivt sidste bomnedlukning i Skørping sker 11. okt. (Jernbanen i dag)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 5/9 2014, 19:20 (3515 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen
redigeret af Thomas Boberg Nielsen, 5/9 2014, 19:30

Overkørslen er planlagt nedlagt i uge 42 og der sidder jeg i et sommerhus i en helt anden landsdel. Så jeg håber, andre jernbanefotografer vil være på pletten i Skørping og forevige det historiske øjeblik, hvor bommene går ned for sidste gang og hvorefter det ikke mere er muligt at passere jernbanen i Skørping i niveau

Banedanmark har netop udsendt en meddelelse, hvoraf fremgår, at overkørslen bliver nedlagt lørdag den 11. oktober 2014 (dvs. i uge 41).

Det fremgår ikke af meddelelsen, hvornår på dagen 11. oktober 2014, overkørslen bliver nedlagt. Rent sikkerhedsmæssigt er det jo også lidt underordnet - bommene forbliver jo blot nede og lokomotivføreren "opdager" ingenting.

Men hvis der bliver udsendt et cirkulære - eller anden form for meddelelse - der beskriver forholdet og/eller meddeler, hvornår på dagen overkørslen bliver nedlagt, hører jeg meget gerne herom - enten her på jernbanen.dk eller på mail thomas.boberg.nielsen@gmail.com.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak