Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hold vejret i kupeen - historien om DSB og den farlige luft (Jernbanen i dag)

af Gæst1, 11/9 2014, 12:25 (3514 dage siden) @ Thorbjørn

...men ingen tvinger dig til at tænde stearinlys :-)

...og her findes der altså flere oplagte løsninger til problemet, end DSB ønsker offentligheden kender til.
Kan slet ikke forestille mig, at Skibsredere gik i medierne med et svar på de nye Svovl-regler: "Vi gør skorstenen på skibet højere" eller "Vi sætter nye filtre i kahytterne"...Der MÅ da være folk i DSB, der er klogere end at foreslå sådan noget bavl.

Hvis DSB virkelig MENER at de skal være CO2 neurale på sigt, hvorfor i alverden så ikke spille ud med de reelle muligheder på problemet med MEerne: Udskift ME lokomotiverne, eller sæt nye motorer i dem. Der skal da nok være nogle venlige politikere, der vil hjælpe med at finde penge til dét projekt...eventuelt ved at fortælle DSB, at de skal vente med at fyre penge af på ny maling til deres tog - eller måske skrue lidt ned for de mange hundrede mio, de kaster i IC4-hullet...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense

Sukkerkogeriet Odense åbnede i december 1873 som en af de første sukkerfabrikker i Danmark. Sydfynske Jernbaneselskab forestod i starten driften på fabrikken indtil man selv begyndte at indkøbe brugte lokomotiver. Her er historien om Odense Sukkerfabrik.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak