Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Politiker "interviewer" politiker (Trafikpolitik)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 16/9 2014, 19:31 (3481 dage siden)
redigeret af Thomas Boberg Nielsen, 16/9 2014, 19:41

Jeg trækker altid lidt på smilebåndet, når jeg overværer en journalist interviewe en journalist. "Selvsving" på DR P1 (fredag kl lidt i 7 og lidt i 9) kan også se "komikken" og gør ofte tykt grin med den opstyltede situation, som kan opleves i næsten hver en radioavis og hver en tv-avis.

Politikere benytter sig også af "knebet". Om journalisterne kom først eller om det var politikerne, skal jeg ikke kunne sige.

I dag kan man på Folketingets hjemmeside se en SF'er "interviewe" en socialdemokrat om timemodellens fortræffeligheder (som jeg i øvrigt er stor tilhænger af).

Det grinagtige er, at SF'eren repræsenterer et parti, som var regeringsbærende, da Togfonden DK, og dermed timemodellen, blev sat i søen.

På denne lidt finurlige måde får både SF og Socialdemokraterne (den "interviewede" politiker er nemlig transportministeren) reklame, og det er vel især magtpåliggende for SF at minde vælgerne, der jo snart skal til stemmeurnerne, om, at ikke kun den nuværende regering kan/må tage æren for bl.a. timemodellen.

Duk og væk.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

[image]

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak