Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Transportministeren nedlægger Randers-Ryomgård (Generelt)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 16/9 2014, 23:00 (3509 dage siden) @ J.C
redigeret af Thomas Boberg Nielsen, 16/9 2014, 23:15

Det var meget tæt på, at strækningen Randers-Ryomgård havde fået sin egen hjemmeside, da jeg på et tidspunkt skulle gøre op med mig selv, hvilke strækninger jeg ville satse på at "dokumentere" og interessere mig for. Men et eller andet sted skulle grænsen jo gå og den nåede derfor ikke med til finalen.

Den er dog repræsenteret ved bl.a. havnebanen i Strømmen, og sidesporene på fri bane Gudenåen, Floes B & S, Romalt grusgrav, Uggelhuse T & S og Volkmølle T & S - og måske dukker der mere op, efterhånden som jeg kommer gennem mit arkiv.

Jeg gennemfotograferede strækningen til fods 27. december 2003 (Randers-Allingåbro) og 10. januar 2004 (Allingåbro-Ryomgård) og vi kan da lige "mindes" strækningen med et par lidt atypiske billeder.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

[image]
Billedet er taget kl. 12.42, men de snevejrstunge skyer gør himlen mørk.

[image]
Begge fotos: Auning skov Mellem Auning og Pindstrup set mod Pindstrup. Vi er i nærheden af Vejle Å og så vidt jeg kan se på ældre kort, har der måske været et grusgravspor her i nærheden? 10. januar 2004. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Billige jernbane T-shirts

Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak