Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Skalborg-Svenstrup - blødbund ikke udskiftet (Jernbanen i dag)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 18/9 2014, 19:02 (3500 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

I jagten på de sidste signaler og mærker på strækningen Randers-Aalborg var turen i dag kommet til de standsignaler, der igennem længere tid har været opsat i forbindelse med en La 80 i km. 241,8-241,0 mellem Skalborg og Svenstrup. Er der i øvrigt nogen, der ved, hvornår denne La 80 blev etableret? Den gælder kun for det sydgående spor og er etableret på et tidspunkt efter 7. juli 2013

Hastighedsnedsættelsen skyldes ikke sporets tilstand men at undergrunden er blød,
den skal udskiftes under lukningsperioden i juli-august, hvor hele strækningen
Hobro-Ålborg er spærret


Blødbundsarbejdet blev ikke udført i forbindelse med sporspærringen Hobro-Aalborg 14. juli-4. august og hastighedsnedsættelsen til 80 km/t over en strækning på 800 meter er fortsat gældende.

Er der nogen, der ved, hvorfor arbejdet ikke blev udført, og om det skal udføres under næste sporspærring i efterårsferien?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

[image]
MFB 5238 passerer 29. maj 2014 den 800 meter lange hastighedsnedsættelse med 80 km/t i pinligt rettidigt Lyn 26 Frederikshavn-Københavns Lufthavn, Kastrup. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.


[image]
Samme sted som ovenstående, fotograferet 24. juli 2014 under sporspærringen. Sporspærringen blev som nævnt ikke brugt til blødbundsarbejde. Til gengæld skiftede man den vestre skinnestreng i det nordgående spor over flere hundrede meter. Diverse arbejdsmaterialer er fortsat placeret i sporet. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Jeg passerede i dag stedet og kunne under hastig passage konstatere, at standsignalerne er væk! Jeg har netop tjekket La og kan konstatere, at hastighedsnedsættelsen er væk. Hvornår og hvorfor er det sket? Blød bund over 800 meter er vel ikke noget man sådan bare lige skifter "overnight"?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak