Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB - og ikke Transportministeriet - skal udbyde togdrift (Trafikpolitik)

af Fysikeren, 20/9 2014, 11:46 (3499 dage siden) @ Lars Kongshøj

Forslaget er helt hen i vejret og ugennemførligt. Ville ønske mig at jeg kunne uddybe det uden at det blev en lang svada. Men kort; materielsituationen.


Hvorfor er materielsituationen et større problem for DSB end ministeriet? DSB kan vel stille krav om, at den der vinder kontrakten skal stille med materiel på samme måde som Arriva gør det.


Meget kortsluttet: Hvis DSB gerne vil have en matrielenhed (MR) til at passe ind i et løb Roskilde Næstved, hvad så hvis den befinder sig i Vestjylland.

Hvad med sporbenyttelsen på Kh?

Forstår rent ud sagt ikke din tankegang. Hvis DSB har udbudt trafikken i Vestjylland til et selskab der stiller med eget materiel, f.eks. Lint, så vil det jo ikke ramme DSB's materielplanlægning.

Hvordan ændrer sporbenyttelsen sig på denne baggrund? SJ kører også til København H, Arriva og DSB kan deles om Aarhus H, Struer osv. Forskellen er vel mest af alt, om det er DSB eller ministeriet der står som udbyder.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Maribo Sukkerfabrik
Maribo Sukkerfabrik

A/S Maribo Sukkerfabrik blev grundlagt i 1896 af Storkøbmand C. A. Quade i Maribo og to store københavnske firmaer. Allerede to år senere blev fabrikken solgt til De danske Sukkerfabrikker og i denne koncern fungerede fabrikken frem til nedlæggelsen i 1963.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak