Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Assensbanen: cykler udlejet 2347 gange i 2013 (Generelt)

af UTJ, 27/9 2014, 22:15 (3490 dage siden) @ Steen Nielsen
redigeret af UTJ, 27/9 2014, 22:30

Jeg er ikke sikker på at man kun cykler en time på en udlejet skinnecykel. Derfor skal der være styr på antal gæster og der er indtægten altså et håndfast bevis.

Der står faktisk i statistikken fra Lilleskov at cyklerne har været udlejet 2347 gange i 2013. Ganget med 2-3 gæster giver altså ikke mere end i alt ca. 6000 personer. Det er da også mange, men langt fra de påståede 25.000 personer. Jo, jeg kan godt regne.

Og min kommentar er sådan set blot velment. Det kræver hårdt arbejde, snilde og omhu at snige sig ind på en kommunal forvaltning og de valgte politikere. Ofte vil de kun blive påvirkede hvis de fornemmer at det lokale folkehav er med på i dette tilfælde skinnecyklingen. Ellers er det omsonst, hvilket Ringe-Korinth jo viste.

Og for lige at salte såret lidt mere viser disse tal jo også at de lokale kun benyttede skinnecyklerne 593 gange, hvilket med den påståede belægning på 2-3 pr. cykel kun betyder at kun 1200-1800 fra kommunens lokalbefolkning benyttede banen i 2013 - så der skal nok en del mere til at overbevise Hr. Gennemsnit i Assens Kommune om at banen skal blive liggende i fuld udstrækning.

Faktisk vil et godt råd være at tage ved lære af erfaringen fra Ringe-Korinth og netop ikke forsøge sig med de samme midler. For dem er der jo bevis for ikke virkede.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak