Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Bevaring af Assensbanen i den fulde udstrækning (Generelt)

af hjeriksen ⌂, Brobyværk - Fyn - Danmark, 28/9 2014, 22:27 (3496 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Kære Morten

nu er det virkelig positivt indlæg du har her . respekt for andres arbejde og at du frækt kalder indlæggene for manipulerende er da en påstand du meget gerne må dokumentere.

Man kan tillade sig at stille det spørgsmål - hvornår har du bevæget dig på jernbanerne på fyn, her er Ringe Korinth Faaborg den ene strækning og Assensbanen den anden.

Du har ret i at der ligger et stykke arbejde i at løfte Assensbanen op til at der kan køre tunge tog, men at man alene af den grund vil vælge at følge en holdning som din, bør virke afskrækkende på samtlige jernbane frivillige både i kongeriget og langt ud i europa.

For med din tilkendegivelse her og den mangel på respekt du disker op med, tillader jeg mig at antage at strukturændringen på jernbanemuseet sikkert din fulde tilslutning - for det er jo bare noget gammelt jern nogle frivillige roder med i titusindevis af timer ... respekt for deres arbejde herfra og et stort øv til folk der som dig der mener at det er rigeligt at skrive en bog.

For du har selvklart bakket op om bevaringen af S-tog eller ??

Du har så vidt jeg ved skrevet flere bøger - gode læselige bøger, troede at man så havde hjertet ved jernbanen og ikke som du meget er stemt for at fjerne "det gamle" jern og asfaltere jeg er dybt forundret! Håber andre får øjnene op for den slags.

Det bevaringsoplæg der arbejdes på omkring assensbanen handler om at sikre en attraktion der rummer et potentiale for at trække mange turister til Danmark og økonomien er pt sådan at dem der driver skinnecyklerne IKKE får en eneste krone fra nogen offentlige kasser, de skaffer selv midlerne.

Skal man følge din trend og smide det "gamle jern" væk koster det i om-egnen af 30 mill så jeg har svært ved at se årsangen til at skrotte en attraktion der kører.

Man kunne jo spørge dig om du har samme holdning til de veteranbaner der har dårlige skinner .. for så skal de vel også skrottes ? ( her tillader jeg mig at forvente et klart svar)

med venlig hilsen Henrik


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak