Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Godsbanegårdens Post F og med togekspeditionsbygning (Generelt)

af Morten Flindt Larsen, 15/10 2014, 00:19 (3453 dage siden) @ Holger Bohn

"Jeg synes det er en skam , fordi det er et stykke dansk filmhistorie bag."

Aha, nå, derfor, javel. Ja, så er det jo Filmmuseet, der skal bevare bygningen, for som jernbanehistorisk interesseret kan jeg ikke se andet, end at bygningen er en kuriøs og på ingen måde typisk jernbanebygning, der ikke vil kunne give eftertiden et indtryk noget karakteristisk og udbredt almindeligt ved jernbanedriften i gamle dage.

Så længe Danmarks Jernbanemuseum ikke har penge til at genopføre den nedtagne og gennem snart mange år opmagasinerede 1882/83-signalpost fra Frederiksberg station, der er af en grundtype, som der trods alt fandtes nogle stykker af rundt om i landet, så er der ingen grund til at bruge krudt og økonomiske midler på at pille Post F ned, med mindre altså, at det gøres af private liebhavere for egne midler. Fondsmidler og offentlige midler - som jeg fornemmer nogle håber at kunne få fingre i til et eventuelt projekt - bør i første omgang bruges på at genopbygge/restaurere det, man har liggende på lager og som er karakteristisk for jernbanehistorien, ikke for filmhistorien.


Med venlig hilsen

M:-)rten


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak