Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Godsbanegårdens Post F og med togekspeditionsbygning (Generelt)

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 15/10 2014, 09:54 (3453 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

"Næhhh, --se: Bevar "Det Gule Palæ" og skriv under: http://www.skrivunder.net/det-gule-palae "

Ja, se den havde jeg ikke set før nu. Den bestyrker mig blot i mit synspunkt. Tak for linket, Erik. ;-)


Med vanlig venlig hilsen

M:-)rten

----------------------------

Hej Morten mfl. ;-)

Ja, sådan er vi jo alle salige i hver vor tro. Nogle kan lide moderen, andre datteren. Hvis man altid havde set så strengt på det, var der meget i verden, vi ikke havde haft i dag, -men som vi er glade for nu. Bemærk venligst: Man kunne jo nøjes med "Tårnet" - jeg "synger" ikke for hele komplekset, selvom det på en måde er en helhed.

Pengene. Hvor der er en vilje, findes der ofte en vej. Her må nok klogere hoveder til, tættere på "sagen" og økonomien.

Frederiksberg er altså reddet, --ja, men bliver der måske også penge til genopførelsen en dag.

Det er da et godt argument, at nogle poster var/er der flere af, og derfor skal der bevares en af dem. Så er der måske også stadig een tilbage, der senere kan reddes. "Tårnet" er der kun eet af, så det er nu eller aldrig.

Nå, --vi bliver jo alligevel ikke enige, så må tiden arbejde for det ene eller det andet, og jeg vil gå videre til "Dagens fotos" til i aften.

Hyg, hyg Morten.
Hilsen, Erik V.
http://evp.dk/index.php?page=kommandoposten-det-gule-pala (Se her, hvad vi måske går glip af).

PS: I øvrigt måtte "Tårnet" da være et godt blikfang for Jernbanemuseet - Her ser en stor del af befolkningen pludselig noget de kender, idet de kører forbi med toget. Måske kommer de så på besøg en dag. Jeg ser altid ud mod Sprogø fyr, når jeg kører forbi. Havde det ikke været så svært, næsten umuligt, at komme dér, havde jeg gerne besøgt stedet langt oftere.

[image]

.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak