Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Godsbanegårdens Post F og med togekspeditionsbygning (Generelt)

af Morten Flindt Larsen, 16/10 2014, 01:41 (3479 dage siden) @ Erik V. Pedersen

”I får jo nok Jeres ønske opfyldt, og vi andre må nøjes med duften fra Vesterbro, duften af nedrivningsstøvet.”

Se nu ikke så sort på tingene, Erik. Så vidt jeg har erfaret, er der allerede kommet støtte til palæet fra kendte navne inden for medieverdenen, og der synes at være igangsat en folkeindsamling, så den populære bygning kan bjerges i en slags ”løfte i flok”-projekt. Jeg kan forestille mig, at Olsen Bande-entusiasterne vil indrette den til museum og kultsted, hvilket bygningen vil være oplagt til, nu da dens ydre har været staffage i en af bande-filmene. Kun Nationalbanken, Det Kongelige Teater og Vridsløselille Fængsel havde måske været et bedre valg, men selv filmsentusiaster kender vel deres bergænsninger.

Morten Grunwald støtter bevaringsprojektet, efter hvad der er oplyst i pressen, og han er jo en films- og teatermand, så måske ender bygningerne helt eller delvist på Nordisk Film i Valby eller på Grunwalds Østre Gasværk Teater. Det vil være en win-win situation, for dels slipper man så for at skulle tage penge fra bevaringværdig jernbanehistorie, og dels vil mange jernbaneinteresserede være glade for, at filmsentusiasterne har bevaret nogle jernbanebygninger, der kan blive et festligt blikfang for et Olsen Bande-museum.

Men bevares, hvis du bliver ved med at hænge med mulen og dyrke konspirationsteorier om "i" og "de andre er onde", så kan det da godt være, at du får ret i dine spådomme.


Med vanlig venlig hilsen

M:-)rten


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak