Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Udland: Billetsalg til Tyskland åbent nu (Generelt)

af BoergeOf61, Randers C, 19/10 2014, 15:30 (3471 dage siden) @ FS1954

Salget af togrejser fra Danmark til Tyskland til afrejse efter d. 14.12. var åbent i går.
Samme dag meddelte DSB på Facebook, at deres billetsalg af julerejser var åbent.

Personligt fik jeg andre udfordringer med min bestilling af en nytårsrejse til Köln. Det skyldtes, at DSBs tog IC 5752 fra Flensburg kl. 16:56 kører til Odense i stedet for Fredericia efter den nye køreplan. Derfor var det ikke muligt at købe billet direkte på bahn.de til en forbindelse, hvor det tog indgik. Det var kun muligt at bede om en pris, som så blev sendt i en e-mail med 24 timer til at acceptere prisen. Accept skulle vist gives telefonisk til en Service-Hotline, men jeg valgte at acceptere i en e-mail, og er nu spændt på, om bestillingen bliver udført.

Prisen for hjemrejsen blev noget højere end ventet. Jeg bad om pris for 1. klasse. Den blev sammensat således: [image]. DB kunne åbenbart kun udstede Europa-Spezial til Middelfart, og lagde normalpriser for Middelfart - Aarhus og Aarhus - Randers til. Det undrer mig, Middelfart - Randers blev opdelt.
Det var vist marginalt billigere at købe en enkeltbillet Köln - Flensburg hos DB og Flensburg - Randers hos DSB.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak