Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Forvirret (ICE 381 lørdag) (Generelt)

af BoergeOf61, Randers C, 20/10 2014, 12:43 (3447 dage siden) @ Georg Schmidt
redigeret af BoergeOf61, 20/10 2014, 13:08

Det lykkedes mig ikke at tage billeder i Köln. To forsøg mislykkedes, så der var intet i mit kamera, da jeg kom hjem.
De mest interessante tog i de 5-10 min., jeg stod på en perron og ventede på et ICE tog til Hamburg, var nok et ICE-3 og et Thalys-tog. De to togtyper kører kun syd for Dortmund, Thalys-togene endda kun fra Essen.

Det blev rodet hjemrejse præget af forsinkelser. ICE 1028 fra Köln til Hamburg-Altona kørte via Düsseldorf i stedet for Solingen og Wuppertal, og endte med 20 min. forsinkelse på Altona. Det gav lige fire min. til at nå SH-Ekspres fra en anden perron. I Flensborg var IC 5752 erstattet af en bus. Tirsdag fik jeg oplyst af DSB på Facebook, at det skyldtes fejl på et togsæt. Derfor ankom jeg til Fredericia knap en time senere en planlagt. Fra Fredericia tog jeg et regionaltog til Århus, hvor jeg nåede at købe noget mad i 7-Eleven, før jeg tog videre til Randers med ICLyn.

ICE 1028 var kun otte min. forsinket i Bremen, men blev yderligere forsinket af sporarbejde i Hamburg. Faktisk undrede det mig, at de, der skulle til Westerland, skulle skifte tog på Hamburg-Harburg. Er det bare mig, der tænker, at Harburg ligger syd for hovedbanegården, mens Westerland ligger nord for Hamburg? SH-Ekspres havde fået endestation på Altona som følge af sporarbejde.

Edit: På turen til Köln kørte ICE 381 planmæssigt til Hamburg. IC-toget videre var til gengæld 15 min. forsinket fra Hamburg. Jeg var ganske glad for lidt forsinkelse, fordi jeg valgte at købe noget græsk fastfood på Hamburg Hbf., hvilket tog lidt længere tid end ventet, fordi jeg havde svært ved at forstå et spørgsmål om, hvilken slags kød jeg ønskede i det store bæger med en græsk ret. Valget faldt vist på oksekød, og jeg forstod først spørgsmålet, da det blev stillet på engelsk.

Togføreren i toget fra Hamburg mod Köln, talte i øvrigt dansk.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Jernbanebøger

Letbyggede Motortog Fra Uerdingen/Duewag

Letbyggede Motortog Fra Uerdingen/Duewag. Pris 380 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak