Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Indkørsel og TU-signaler - tak (Jernbanen i dag)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 21/10 2014, 09:41 (3446 dage siden) @ Morten Larsen

TU-signalerne flyttes længere mod syd aht signalsynlighed ifm den kommende "elevator-gangbro" over spor 1-3, når man kører syd -> nord forstås.


Kære Morten

Mange tak for svar - det giver jo god mening.

Stationen bliver i den anledning jo lidt kortere. Hvor mange meter (gods)tog, kan der fremover holde mellem TU-signalet i spor 2 og I-signalet fra syd?

I spor 1 bliver længden jo endnu kortere, da toget skal fri af indgangssporskiftet.

Skulle toget være for langt, er det så tilladt at lade toget passere TU-signalet (U-signalet forudsættes stadig at stå på stop)?

Bedste hilsner

Thomas


Under indkørsel har TU-signaler ingen betydning for standsende tog, så hvis du ikke trafikalt skal bruge sporskifterne (i mellemtiden), men blot afvente tilbagemelding på forankørende tog, er der ikke noget til hinder for at lade toget køre helt frem til U-signalet og afvente signal for viderekørsel. Og med fiskemelstogets cirka 413 meter, er der fint plads i spor 2.

Kære Morten

Tak for svar.

Bedste hilsner

Thomas


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder

Lokomotivfabrikker

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak