Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

MY/MV (Generelt)

af Poul Andersen, 22/10 2014, 11:11 (3473 dage siden) @ Steff

Da anvendelsen af MY aftog p.g.a. litra MZ, var der ikke mere brug for litrabetegnelsen MV og de blev "tilbagelitreret" til MY.

Flere individ nr. har haft betegnelsen MV afhængig af hvilken motor de fik i ved revision.

Håber det gav en lille forståelse for forskellen.

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

MV blev ikke "tilbagelitreret" til MY, medmindre de fik en C-motor igen, - 1101, 1104 og 1134.
Til gengæld var det MV-lokomotiverne der p.g.a. B-motoren, var de første
der blev hensat og udrangeret, - 1102, 1109 og 1144.

Mvh.
Poul.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • MY/MV - Bent Toftgaard, 21/10 2014, 09:30 [*]
    • MY/MV - Steff, 21/10 2014, 10:12
      • MY/MV - Hedegaard, 21/10 2014, 13:03
        • MY/MV - Steff, 21/10 2014, 14:24
          • MY/MV - Morten Flindt Larsen, 21/10 2014, 18:16
            • MY/MV - Bent Toftgaard, 21/10 2014, 20:52
              • MY/MV - Steff, 21/10 2014, 21:11
                • MY/MV - Hedegaard, 21/10 2014, 21:17
                • MY/MV - Bent Toftgaard, 22/10 2014, 08:41
                  • MY/MV - Morten Flindt Larsen, 22/10 2014, 12:16
                    • MY/MV - Stephan Aller, 22/10 2014, 13:12
          • MY/MV - Jørn Johansen, 21/10 2014, 23:27
            • MY/MV - Steff, 22/10 2014, 09:23
          • DTU <> DtH (var MY/MV) - Michael Deichmann, 22/10 2014, 07:06
          • MY/MV - Ove, 22/10 2014, 12:53
      • MY/MV - Poul Andersen, 22/10 2014, 11:11
      • MY/MV - Hans T. Møller, 22/10 2014, 17:00
Sukkerfabrikken Nykøbing
Sukkerfabrikken Nykøbing

I 1884 opførte en række landmænd på Falster andelsvirksomheden Sukkerfabrikken Nykøbing. I jernbanekredse er fabrikken mest kendt for de to små Krauss-maskiner, der varetog trafikken på fabrikken i over 50 år og nu befinder sig på Museumsbanen.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak