Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

MY/MV (Generelt)

af Hans T. Møller, Risskov, 22/10 2014, 17:00 (3473 dage siden) @ Steff

Eugene W. Kettering skrev i 1951 en detaljeret rapport om udviklingen af 567-dieselmotoren. Det er guf for motornørder, og her er et link til den. I stedet for at bygge videre på en eksisterende motor, fik projektgruppen lov til at konstruere en ny fra bunden, og som Kettering skriver, så er det sjovere at starte på en frisk end at rette op på gamle problemer - selvom man ved, at der vil opstå nye!

Typebetegnelsen ”567” angiver ikke et nummer i en rækkefølge, men tallet blev valgt, fordi den enkelte cylinders slagvolumen var 567 kubiktommer.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • MY/MV - Bent Toftgaard, 21/10 2014, 09:30 [*]
    • MY/MV - Steff, 21/10 2014, 10:12
      • MY/MV - Hedegaard, 21/10 2014, 13:03
        • MY/MV - Steff, 21/10 2014, 14:24
          • MY/MV - Morten Flindt Larsen, 21/10 2014, 18:16
            • MY/MV - Bent Toftgaard, 21/10 2014, 20:52
              • MY/MV - Steff, 21/10 2014, 21:11
                • MY/MV - Hedegaard, 21/10 2014, 21:17
                • MY/MV - Bent Toftgaard, 22/10 2014, 08:41
                  • MY/MV - Morten Flindt Larsen, 22/10 2014, 12:16
                    • MY/MV - Stephan Aller, 22/10 2014, 13:12
          • MY/MV - Jørn Johansen, 21/10 2014, 23:27
            • MY/MV - Steff, 22/10 2014, 09:23
          • DTU <> DtH (var MY/MV) - Michael Deichmann, 22/10 2014, 07:06
          • MY/MV - Ove, 22/10 2014, 12:53
      • MY/MV - Poul Andersen, 22/10 2014, 11:11
      • MY/MV - Hans T. Møller, 22/10 2014, 17:00

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak