Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Esbjerg - igen, igen (4 fotos) (Generelt)

af Gæst1, 26/10 2014, 16:55 (3463 dage siden) @ Jens V

Spor 3 og 4 løber sammen i et nyt sporskifte, lige hvor faldet til havnen begynder.

Og dette nye sporskifte bliver så dimensionerende for den maksimale toglængde for godstog til Esbjerg? Skal vi gætte på ca 700 meter fra nordenden af spor 4 og til det nye skifte? Nu er der skrevet en del om det uheldige i, at man skal dele togene for at køre på den nye terminal, da makslængden på havnen bliver ca 450 meter. Men det bliver jo helt tosset, når de to spor på den nye terminal tilsammen har 900 meter sporlængde, max længden i Danmark er 835 meter, den europæiske norm er 750 meter, og BDK så bygger sporene på stationen endnu kortere. Der er vel stadig intet sket med spor 6, så man skal altså håndtere 835 meter tog på to spor a 700 meter?
Reelt burde man vel retablere de to havnespor og omløbsmulighed lige før Estrupvej...

Da beslutningsoplægget baserede sig på kombitog mellem Esbjerg og Høje Taastrup, er der næppe økonomi i at køre, hvis man ikke kan køre med fuld toglængde og derudover skal dele toget for at komme til terminalen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MY1140Indsend billederContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak