Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Cyklister for nattog (Generelt)

af Peter Sloots, 30/10 2014, 13:34 (3464 dage siden) @ Niels Bak

"Det er en selvfølge at man kan have cykel med i S toget,"

Nej, egentlig ikke. Cyklerne kan kun medtages, hvis pladsforholdene tillader det, og dermed kan der aldrig være tale om en selvfølge. Det er derimod en selvfølge, at der skal være plads i togene til alle betalende passagerer fremfor cykler og barnevogne.

Undskyld, men jeg synes du er langt ude - i din egen selvovervurdering af betydningen af netop dit eget transportbehov...

Det var dejligt med lidt fornuftig tale. Når man tænker på hvor stort tilskud der ydes til jernbanevæsenet, kan jeg undre mig over så utilfredse visse brugere er.

Så er det galt med bilisterne, så cyklisterne, journalisterne, barnevogne, IC4-tog, sommertid og hvad ved jeg - vær nu lidt glade ik'

Her kommer en dejlig osende og larmende Me på det nye dobbeltspor ved Lejre - er det ikke herligt?
[image]

PS


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense

Sukkerkogeriet Odense åbnede i december 1873 som en af de første sukkerfabrikker i Danmark. Sydfynske Jernbaneselskab forestod i starten driften på fabrikken indtil man selv begyndte at indkøbe brugte lokomotiver. Her er historien om Odense Sukkerfabrik.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak