Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Cyklister for nattog (Generelt)

af LasseG, 30/10 2014, 13:51 (3460 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

"Glemmer du ikke, at de cykler og barnevogne der transporteres i toget medtages af en betalende passager?"

Nej, det gør jeg ikke. At man betaler for billetten giver ikke én noget krav på at kunne få cykler og barnevogne med. De kan kun - som en serviceforanstaltning - medtages i det omfang, pladsforholdende tillader det. Jeg er godt klar over, at en del af dem med cykler og barnevogne har den holdning, at andre passagerer må vige eller skal have forringede siddemulighed (og at det er helt okay at forsinke toget og de andre passageres rejse ved tidkrævende ind- og udlæsning af køretøjerne i de tilfælde, hvor der er stor trafik), men sådan spiller klaveret ikke. De har kun betalt for transporten af sig selv og deres håndbagage.

Problemet dengang jeg havde en barnevogn med s-toget var tit de passager der sad i flexrummet uden at have grund til det, men som ikke mente at de kunne gå 10 meter længere ned i tog hvor der var en (anden) siddeplads. Så ja desværre kunne det nogle gange give en prop i flowet. Men her har de nye flexrum hjulpet.

Det gælder bare om at dem uden cykler og barnevogne skal lærer at bruge den anden del af toget og i øvrigt ikke holde på deres ret men komme deres medmennesker i møde..;-)

Lidt ligesom når toget er fyldt til bristepunktet så går det meget hurtigere hvis dem der står tættes ved dørene går med ud på perronen ved stationer og ind igen når dem der skal af er kommet af. Men her er de fleste åbenbart bange for at toget kører videre uden dem...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne



Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak