Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Cyklister for nattog (Generelt)

af Frank Poulsen, 30/10 2014, 15:34 (3465 dage siden) @ BoergeOf61

Det irriterer også mig helt grænseløst at der er jyder der tager toget sydpå, hvis ikke de var der, så kunne det samme materiel bruges til at give bedre forbindelser fra København i stedet. ;-)


Hvad har det at gøre med, at nogle ønsker at medbringe sin cykel frem for at køre på den?

Hvorfor har du og andre svært ved at se det kan være rart at cykle 2-3 km til stationen, tage toget måske 8 km og cykle 1-2 km til endedistinationen? Eller måske endda 20 km i S-toget? Som om du/i tror at alle rejser med S-tog er korte... Der er altså pænt langt fra eksempelvis Hillerød, Køge, Frederikssund til diverse stationer inde omkring København City. Og har man nogle km i hver ende er det da et kæmpe plus. Så jeg er da helt enig i at cykler skal have adgang, og at det er gratis kun er et kæmpe plus. Og var der endnu bedre plads til cykler i tog, tror jeg da helt klart mange flere ville benytte sig af det. Har nogle gange tænkt over at man måske burde lave helt specielle cykeltog, og måske endda med specielle cykelstationer i Københavnsområdet, så alle cyklerne kom væk fra de normale perroner og gerne med nem adgang til cykelstierne osv. Og togene kunne ligeledes være specielindrettede. Men alting koster jo.

Men jeg er også enig i at kapaciteten i S-togene ikke er god nok i myldretiden.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


ContecRail

Jernbanebøger

Amagerbanen på cykel

Amagerbanen på cykel. Pris 260 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak