Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Status aktindsigt TKG og toganmeldelser Randers-Lindholm (Generelt)

af KimC, 16/11 2014, 19:42 (3420 dage siden) @ OD, Od

Kan du dokumentere det, eller vrøvler du bare igen? :-)

Mvh. Ole

PS: På en uge kan du stort set kortlægge al godstrafik i DK uden TKG eller TA, men det kræver selvfølgelig at du bevæger dig ud i virkeligheden, og har en lille smule viden om, hvad der rører sig på skinnerne i dag.

Jeg kan konstatere at nogen har ytret ønsker om at TKG ikke skulle være offentlig tilgængelig, og at den følgelig blev fjernet fra bdk's hjemmeside. Baggrunden for de ytrede ønkser kan være konkurrencemæssige, sikkerhed eller noget tredie.
Hvis en godskunde ikke er tilfred med at alle og enhver kan se på nettet hvor meget af ditogdat de leverer eller får leveret, har de et nemt og i forvejen yndet alternativ: Lastbil.

Jeg gider ikke "dokumentere" noget, men kender det private erhvervsliv godt nok til at hvis de ikke kan få det de vil have - som de vil have det - hos A, så vælger de B hvis denne kan levere ydelsen.
Jeg prøver at tale til folks sunde fornuft, men erkender at det kan være svært i et forum med mange snæversynede nittetællere, hvis verden bryder sammen hvis de ikke kender tognummeret og rettidigheden eller mangel på samme på det tog de ser, og som næste sikkert vil kræve akt/agtindsigt i togenes oprangering, vognlister etc, fordi det kan være svært at få alle litra og numre med i forbifarten. For på nittetælleriveau er vi da nødt til at vide den slags, koste hvad det vil!
Den slags nittetællere der observerer alt med en computers præcision finder man ikke langs motorvejene, og de større havne er blevet afspærret for uvedkommende.

TKG og diverse TA er bare fede at have med i tasken, så man ikke spilder en masse tid...

Ja, som jeg selv skrev, de er rare at have med når man færdes meget på banen (eller i sporet om du vil) uden at have adgang til disse oplysinger via sit arbejde. (Hvilket jeg - igen uden at kunnne dokumentere det - går ud fra at de der færdes lovligt slige steder HAR adgang til, uden at skulle til Ombudsmanden)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Jernbanebøger

Gennemgaaende Vogn til Privatbanen

Gennemgaaende Vogn til Privatbanen. Pris 200 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak