Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Status aktindsigt TKG og toganmeldelser Randers-Lindholm (Generelt)

af OD, Od ⌂, 16/11 2014, 19:51 (3447 dage siden) @ KimC

Jeg kan konstatere at nogen har ytret ønsker om at TKG ikke skulle være offentlig tilgængelig, og at den følgelig blev fjernet fra bdk's hjemmeside.

F.eks en jernbanevirksomhed med storhedsvanvid...

Hvis en godskunde ikke er tilfred med at alle og enhver kan se på nettet hvor meget af ditogdat de leverer eller får leveret, har de et nemt og i forvejen yndet alternativ: Lastbil.

I min verden siger en køreplan, der lavet til MZ+1000 tons godt nok ikke ret meget om ditogdat leverancer.

Jeg prøver at tale til folks sunde fornuft, men erkender at det kan være svært i et forum med mange snæversynede nittetællere, hvis verden bryder sammen hvis de ikke kender tognummeret og rettidigheden eller mangel på samme på det tog de ser, og som næste sikkert vil kræve akt/agtindsigt i togenes oprangering, vognlister etc, fordi det kan være svært at få alle litra og numre med i forbifarten. For på nittetælleriveau er vi da nødt til at vide den slags, koste hvad det vil!

Så knækker filmen for dig igen.

Den slags nittetællere der observerer alt med en computers præcision finder man ikke langs motorvejene, og de større havne er blevet afspærret for uvedkommende.

Det er også lang tid siden du har været på en havn... portene står jo på vid gab de fleste steder...

TKG og diverse TA er bare fede at have med i tasken, så man ikke spilder en masse tid...


Ja, som jeg selv skrev, de er rare at have med når man færdes meget på banen (eller i sporet om du vil)

Tror altså ikke du må gå rundt i sporet ;-)

Mvh. Ole


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB ME1527
Det militære sidespor ved Næstved
Det militære sidespor ved Næstved

I slutningen af 1800-tallet spillede jernbanerne en stor rolle i tilfælde af krig - og dem var der mange af i Europa. For at skaffe en hurtig forbindelse mellem Køge-Næstved banen og Slagelse-Næstved banen blev et militært forbindelsesspor anlagt nord for Næstved station.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak